23 października 2009

Spaghetti z sosem dyniowym

W tym roku nareszcie udało mi się nie spóźnić na Festiwal Dyni. Okryłam to warzywo niedawno, bo zaledwie rok temu, ale już je zdążyłam pokochać.

Na początek tegorocznego festiwalu przygotowałam coś bardzo prostego - spaghetti z sosem z dyni. Niestety na przygotowywanie skomplikowanych potraw ostatnio zazwyczaj brakuje mi czasu.

Składniki na sos:
  • 700 g dyni obranej i oczyszczonej z pestek
  • pół kubka śmietany 18%
  • łyżka oliwy
  • łyżka posiekanej świeżej bazylii
  • posiekana gałązka świeżego tymianku
  • sól, pieprz, gałka muszkatołowa
Dynię pokroić w kostkę i podsmażyć na oliwie. Następnie dusić do miękkości. Mnie to zajęło ponad pół godziny. Pod koniec duszenia dodać śmietanę, zioła i przyprawy. Dokładnie wymieszać. Podawać z makaronem.


1 komentarz:

Ivon pisze...

Witaj w klubie zakochanych w dyni. A spaghetti z dynią czas wypróbować :)

Pozdrawiam :D