19 grudnia 2011

Muffiny oliwne

Dawno nie było muffinek na wytrawnie...

Składniki:

  • 380 g mąki pszennej
  • 2 łyżeczki proszku
  • ćwierć łyżeczki soli
  • pół łyżeczki pieprzu
  • łyżeczka posiekanej natki
  • średni por (biała część) lub kilka młodych porków
  • 60 g czarnych oliwek
  • łyżeczka suszonej bazylii
  • 4 ząbki czosnku
  • 2 jajka
  • 250 g mleka
  • 100 g oliwy z oliwek
Wymieszać mąkę, proszek, sól, pieprz, natkę i bazylię. Pory pokroić w piórka, czosnek posiekać, oliwki poprzekrawać na połówki. Do wymieszanych sypkich dodać pory i czosnek, wymieszać. Osobno wymieszać roztrzepane jajka, mleko i oliwę. Do sypkich wlać mokre i wymieszać. Na końcu wmieszać oliwki. Nałożyć masę do natłuszczonych foremek.
Piec 20 minut w temperaturze 210 stopni C. Po wyjęciu z pieca trzymać jeszcze kilka minut w foremkach.


3 komentarze:

nuovana pisze...

u mnie jeszcze ni razu muffin na słono nie było. Oj chyba tracę sporo.... przepis zapisany ;) brzmi genialnie

Sue pisze...

Też się za takimi stęskniłam. :)

Milena pisze...

Ja też nigdy takich nie robiłam. A co do oliwek to mój wróg numer 1 :D