19 kwietnia 2013

Grzanki cynamonowe

Od kiedy zrobiło się ciepło nagle nabrałam ochoty na wcześniejsze wstawanie i przygotowywanie synkowi udziwnionych śniadań. Ta propozycja  pochodzi z broszurki „Kuchnia dla ucznia”, wydanej kilka lat temu przez „Panią domu”. (Oczywiście lekko zmieniłam przepis.) Te tosty okazały się hitem ostatnich dni.

Składniki:

  • 2 kromki pieczywa tostowego (ale ja używam też nietostowego na zakwasie)
  • 3 łyżki masła
  • łyżeczka mielonego cynamonu
  • ulubiony dżem (na razie testowałam brzoskwiniowy i czarnoporzeczkowy, z oboma wyszło pyszne, ale spod brzoskwiniowego lepiej czuć cynamon)
Kromki przygotować w tosterze. W tym czasie wymieszać masło z cynamonem, po czym posmarować ciepłe kromki. (Próbowałam też posmarować masłem i posypać cynamonem, ale to nie to samo, bo się cynamon nierównomiernie rozmieszcza. Jednak mieszanie wcześniejsze jest lepsze). Gdy masło się rozpuści i wchłonie, posmarować dżemem.


Druga grzanka nie dotrwała do zdjęcia.

1 komentarz:

Olka pisze...

Bardzo prosty pomysł, ale podoba mi się, bo lubię aromat cynamonu z rana (często dodaję sobie do mleka z płatkami).